Blog

Szűrők

Energianövelés zöldségekkel és magvakkal

Sokan nem is sejtik, hogy étkezésük mekkora hatással van egész napos energiaszintükre. A rosszul megválasztott élelmiszerek nem adnak megfelelő energialöketet, vagy éppen túlterhelik a szervezetet, ezért nyomottnak, fáradtnak érezzük magunkat, miután elfogyasztottuk őket. A megfelelő energiaszint fenntartásának legegyszerűbb módja, ha étrendünk kiegyensúlyozott, sokféle friss zöldséget és gyümölcsöt tartalmaz, valamint nem nélkülözi a fehérjét és a szénhidrátot sem. E heti cikkünkben azokat a tápanyagokat mutatjuk be, amelyek különösen fontosak az energiaellátás szempontjából, így könnyebb lesz tudatosan összeválogatni étrendünket. Főszerepben a zöldségek, tartson ismét az Interfooddal!

Vas

A vas fontos szerepet játszik a vörösvértestek termelődésben, segítségével épül fel a hemoglobin, amely az oxigént a szervekhez szállítja. A vashiány fáradtságot, gyengeséget okoz, ezért nagyon fontos, hogy kellő mennyiséget vigyünk be belőle szervezetünkbe. Vasban gazdag étel például a spenót, a lencse és a tökmag. Fontos tudni, hogy a C-vitamin segíti a vas felszívódását, ezért érdemes olyan ételekkel társítani a fentebb felsoroltakat, melyeknek magas a C-vitamin tartalma. Ilyen a paprika, a karfiol és a brokkoli.

Magnézium

A magnézium az emberi szervezetben zajló folyamatok fontos alkotóeleme, többek között segít a táplálékot energiává alakítani. Kutatások bizonyították, hogy egy átlagos európai ember a szükséges magnézium mennyiségnek csak a felét veszi magához egy nap. Kiváló magnéziumforrás például a kesudió, a kelkáposzta, a tökmag és a fekete bab. Ez utóbbi hazánkban kevésbé ismert, de bioboltokban beszerezhető különleges babféle.

Hidratáló ételek

Sajnos hiába hallani mindenhol, hogy a megfelelő mértékű folyadékpótlás nélkülözhetetlen a szervezet egészséges működéséhez, a legtöbb ember mégis a kiszáradás enyhe vagy súlyosabb fokozatában szenved. Sokaknak gondot okoz, hogy kellő mennyiségű folyadékot vegyenek magukhoz, ezért az ő számukra a hidratáló ételek különösen fontosak. Ilyen például a cukkini, az uborka, a zeller és a fejes saláta. Természetesen ettől még az ajánlott napi két liter folyadék elfogyasztása ugyanolyan fontos marad.

 

Az Interfood gazdag ételkínálatában számtalan formában megtalálhatóak a felsorolt zöldségek, velünk nem okoz gondot a változatos étrend kialakítása. Rendelje házhoz finom ételeinket, spórolja meg a főzéssel töltött időt, és segítsen szervezetének abban, hogy egészséges tudjon maradni!

Ez is érdekelheti

Az igazi kemény dió: a válogatós gyerekek I.

Az igazi kemény dió: a válogatós gyerekek I.

Válogatós gyerekkel küzdeni az ebédlőasztalnál ülve majdnem olyan reménytelennek tűnik, mint amikor egy kisegér próbál menekülni a macska karmai közül. A macska gyors, okos és olykor kegyetlen, játszik az egérrel, pont, ahogy a gyermek játszik a szülei idegeivel egy-egy ebéd vagy vacsora során. A légy türelmes az a jó tanács, ami ilyenkor csak még idegesebbé…